- Název projektu: Další vzdělávání pedagogických pracovníků SOŠ a SOU Třešť zaměřené na rozvoj jejich kompetencí (v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost)
- Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.02/04.0001
- Trvání projektu: 1. 9. 2011 – 31. 12. 2012
V rámci projektu se pedagogičtí pracovníci vzdělávali v oblasti osobnostně-sociálního rozvoje, cizích jazyků a ICT. Z projektu byly nakoupeny dvě interaktivní tabule, 10 notebooků a ostatní příslušenství.
Dokumenty projektu OP VK
Informační leták MŠMT
Manuál k e-learningu OP VK
Výzva k podání nabídek OP VK
Zadávací dokumentace OP VK
Zahájení projektu OP VK
Od 1. září 2011 začala naše škola realizovat projekt v rámci globálního grantu Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení v Kraji Vysočina s názvem „Další vzdělávání pedagogických pracovníků SOŠ a SOU Třešť zaměřené na rozvoj jejich kompetencí“, který byl spolufinancován ze státního rozpočtu ČR a Evropského sociálního fondu v celkové výši 3 114 987,76 Kč. Cílem tohoto projektu byl rozvoj kompetencí pedagogických pracovníků školy ve využívání ICT, což vedlo k zefektivnění a zpestření výuky, dále k profesnímu a osobnostnímu rozvoji a zlepšení komunikace v cizím jazyce.
Pedagogičtí pracovníci navštěvovali prezenční kurzy, které probíhaly pomocí moderních metod školení založených na interaktivitě a praktickém nácviku modelových situací vycházejících z jejich praxe. Dále se vzdělávali pomocí distančního vzdělávání nebo-li e-learningu, jehož prostřednictvím si osvěžili a doplnili znalosti a dovednosti získané na prezenčních kurzech.
Průběh projektu OP VK
Na začátku projektu se uskutečnila dvě výběrová řízení. První výběrové řízení bylo na vzdělávací služby a druhé na dodávku techniky. Po úspěšném ukončení obou výběrových řízení a následném podpisu smluv byly zahájeny první kurzy, do sídla školy byla doručena veškerá technika. Již na konci listopadu 2011 proběhly první dva kurzy zaměřené na využívání ICT a to MS PowerPoint I. – práce s prezentacemi pro potřebu výuky na SŠ. V tomto kurzu byly proškoleny dvě skupiny pedagogických pracovníků.
V prosinci 2011 proběhlo školení se zaměřením na profesní a osobnostní rozvoj – klíčová aktivita 2, v rámci níž se uskutečnily kurzy Využití týmové práce žáků/studentů ve výuce a Cesty k efektivnější komunikaci mezi pedagogem a žákem/studentem. Leden 2012 byl opět zaměřen na ICT – klíčová aktivita 1, v níž se školily informační technologie. Zde se pokračovalo ve vzdělávání MS PowerPointu II. – umění prezentace pro pedagogy SŠ, které bylo zaměřeno na složitější nástroje a funkce. V únoru 2012 proběhlo školení na téma Rozvoj kreativity a kreativního myšlení pedagoga a Uplatnění brainstormingu v pedagogické praxi.
Během celého období docházeli pedagogičtí pracovníci jednou týdně na kurzy anglického nebo německého jazyka.
Všechny kurzy, kterých se pedagogičtí pracovníci účastnili, byly realizovány prostřednictvím společnosti TEMPO TRAINING & CONSULTING.
Pro pedagogické pracovníky byl připravován e-learningový modul, který obsahově souvisel s prezenčními kurzy. Počátkem září 2012 byla schválena akreditace těchto modulů MŠMT, pedagogičtí pracovníci dostali přístupové údaje a a začali se distančně vzdělávat. Cílem projektu byl především rozvoj dalších odborných kompetencí pedagogů, jejich profesní a osobnostní rozvoj, dále zdokonalování se v cizích jazycích a práci na PC.